Šajā lapā apkopoti visi tie pētījumu materiāli, ko skolotāji var izmantot savā ikdienā. Tie sakārtoti pēc pētījumiem.
Šie materiāli izstrādāti ESF projekta Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" ietvaros. Tajā publiskotie novērtēšanas instrumenti nedrīkst tikt izmantoti komerciālos nolūkos, un to autortiesības pieder IEA asociācijai (IEA’s Progress in International Reading Literacy Study – PIRLS 2021 Copyright © 2023 & PIRLS 2016 Copyright © 2017 International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) un IEA's Trends in International Mathematics and Science Study – TIMSS 2019 Copyright © 2021 International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Publisher: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education and Human Development, Boston College). Tekstu un uzdevumu tulkojumu autortiesību turētājs ir Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Izglītības pētniecības institūts.
Izdevumā ietvertos materiālus drīkst lejupielādēt un izdrukāt privātai nekomerciālai lietošanai vai izmantošanai nepastarpinātā mācību procesā, kā to nosaka Autortiesību likums. Ja rodas jautājumi par materiāla izmatošanu, iespējams sazināties ar autoriem, rakstot:
- PIRRLS: antra.ozola@lu.lv vai kristine.kampmane@lu.lv.
- TIMSS: timss@lu.lv vai linda.mihno@lu.lv
TIMSS
-
Metodiskais_materials_skolotajiem.pdf Metodiskais materiāls skolotājiem (matemātika un dabaszinātnes) 2 MB
-
MatematikasAtrisinajumi2019.pdf TIMSS 2019 publiskojamo matemātikas uzdevumu atrisinājumi un vērtēšana 281 KB
-
DabaszinatnuAtrisinajumi2019.pdf TIMSS 2019 publiskojamo dabaszinātņu uzdevumu atrisinājumi un vērtēšana 281 KB
PIRLS
-
1_Metodes_lasitprasmes_apguvei.pdf Lasīšanas stratēģijas teksta izpratnes veidošanai un citas metodes lasītprasmes apguvei. Izvilkums no IEA publikācijas Putting PIRLS to Use in Classrooms Across the Globe 710 KB
-
2_Laba_prakse_Latvija.pdf Ozola A., Kampmane K. Labās prakses piemēri Latvijas augstu sasniegumu skolās IEA PIRLS pētījuma perspektīvā 521 KB
-
3_Laba_prakse_arvalstis.pdf Ozola A., Kampmane K., Latsone L. Ārvalstu labās prakses piemēri skolēnu lasītprasmes attīstībai IEA PIRLS pētījuma perspektīvā 561 KB
-
Rezultatu_analize.pdf Skolēnu viedoklis par tekstu piemēriem, sasniegumu raksturojums un ieteikumi pedagogiem 512 KB
-
PIRLS_uzdevumu_metodiskais_krajums.pdf Starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījuma IEA PIRLS instrumenti skolēnu lasītprasmes mērīšanai - pilnais izdevums 18 MB